YouTube-links ændres

Fremover vil linkene til YouTube fra min hitliste kun pege på søgeresultater.

Philip | Man. 28. maj 2012 - 19:25 | Vist 2260 gange

I 4-5 år har der ved hver sang på hitlisterne været links der førte til steder på nettet, hvor sangene kunne høres. Typisk førte linkene direkte til en video på YouTube.

 

Links kommer og går på YouTube, så links der virker i dag, virker ikke nødvendigvis om en måned.

 

Da det vil være et rent helvede at skulle vedligeholde links til sangene fra hitlister gennem næsten 30 år, har jeg i stedet valgt at lade linkene føre til en søgning på YouTube.

 

Det vil til daglig betyde et ekstra klik. Men til gengæld slipper man for risikoen for døde links der medfører at man skal indtaste søgningen selv. Og ikke mindst er det i de fleste tilfælde kun 2 klik - også ved de hitlister som jeg ellers ikke havde lagt links ind til, så for de af jer der er mere interesserede i arkivet end den aktuelle liste, er det nye tiltag en klar fordel.

Skriv blog om dette indlæg

Kommentarer:

Philip | Man. 28. maj 2012 - 20:10
Kendt problem: Indgår der tegn som æ, ø eller å i titlen eller kunstnernavnet, fører den bare frem til en generel søgeside.

Forum-menu:

Debatforum Graffiti Blog

Seneste blogindlæg fra Philip:

Lister fra foråret 2000

Lør. 9. februar 2013 - 15:09
Lister fra foråret og sommeren 2000 vil snart kunne ses i sin fulde længde her på siden.

YouTube-links ændres

Man. 28. maj 2012 - 19:25
Fremover vil linkene til YouTube fra min hitliste kun pege på søgeresultater.

Manden bag ´La Passion´ er død

Tors. 12. november 2009 - 20:30
Gigi D'Agostino havde et hit i 1999 og 200 med "La Passion". Manden bag originalersionen er død.

TDC lukker 67.000 hjemmesider

Ons. 2. september 2009 - 16:07
En bruger spurgte mig forleden, om TDC's lukning af knap 70.000 hjemmesider ville berøre Hitsurf. Det gør det ikke.

Dance dengang

Tors. 23. juli 2009 - 23:31
Lidt radiominder fra dengang disco blev til dance under den spirende housebølge i slut-80'erne - med lydklip fra svensk radio anno 1989.

Hitsurf.dk - logo